środa, 8 lutego 2017

Brokułowa sałatka z makaronem bezglutenowym i szynką

Witam serdecznie.  Dziś przedstawiam nieco zdrowszą wersję sałatki. Pierwszy raz wykonałam ją z dodatkiem makaronu,bo zazwyczaj go do sałatki nie dodaję.  Ze wskazań medycznych powinnam odrzucić gluten,dlatego próbuję się przełamać do makaronu tego typu, który wydaje mi się nieco twardszy niż zwykły,dlatego oczywiście można użyć zwykłego makaronu, bądź też zrobić podstawową wersję sałatki,która jest równie pyszna.  Pojechałam na zakupy do biedronki, okazało się że są w promocji brokuły i wędliny w plastrach, szybka kalkulacja i tak oto dziś zrobiłam sałatkę :)
Składniki:
- brokuł
- szczypiorek - cały pęczek
- czosnek - kilka ząbków (ja dałam 5-6,ale uwielbiamy czosnek i w tej wersji jest to sałatka ,,śmierdziuszka", ale można oczywiście zrobić z łagodniejszym smakiem)
- dwa małe jogurty naturalne
- opakowanie szynki konserwowej
- łyżka majonezu
- kukurydza
- pół opakowania makaronu bezglutenowego - ja użyłam ,,biedronkowego"

1. Brokuł  ugotować na bardzo miękko. Ja ugotowałam na parze - pożyczyłam od siostry do przetestowania parowar do mikrofalówki Sistema (w moim nieprofesjonalnym tradycyjnym parowarze chyba gotowałabym go pół dnia, tu wystarczyło ok. 12 min) . Po ugotowaniu należy go wystudzić i wrzucić do dużej miski.
2.. Gotujemy makaron według przepisu na opakowaniu po czym przelewamy zimną wodą i studzimy
3.  Pokroić szynkę w kosteczkę i dodać do wystudzonego wcześniej brokuła i makaronu
4. Odsączyć kukurydzę i dodać do wcześniejszych składników.
5. Pokroić cały szczypiorek i dodać do sałatki
6. Wykonać sos -  jogurty przelać do miseczki i dodać do nich łyżkę majonezu, przecisnąć przez praskę czosnek i dodać do sosu i dokładnie wymieszać. Doprawić sos solą i pieprzem, po czym zalać sałatkę
7. Dokładnie wymieszać składniki.


Smacznego!

1 komentarz: