niedziela, 9 lipca 2017

Keczup z cukinii.

Zaczyna się sezon na cukinię, dużo osób zastanawia się co z niej zrobić, zupę, leczo? A próbowaliście kiedyś keczupu z cukinii? Jest przepyszny, rok temu zrobiłam go pierwszy raz i był naszym hitem jako sos do pizzy, jest idealny jako dodatek do mięs lub dip na imprezy. A oto przepis:

Składniki:
-1,5 kg cukinii
-0,5 kg cebuli
-0,5 szklanki octu( jeśli chcemy ostrzejszy keczup to 1 szklanka)
-2 szklanki cukru
-1 łyżeczka papryki słodkiej
-1 łyżeczka papryki ostrej
-2 łyżki soli
-1 koncentrat pomidorowy(200g)

Sposób przygotowania
  1. cukinię obieramy, wydrążamy pestki i trzemy na tarce. W tym roku zrobiłam wersję dla leniwych i starłam na maszynie- powstała papka
  2. cebulę również trzemy 
  3. startą cukinię mieszamy z cebulą i zasypujemy solą, masę zostawiamy na min. 6 godzin. Ja zostawiłam na całą noc
  4. wstawiamy garnek na gaz, wsypujemy cukier, paprykę, dolewamy ocet, gotujemy 20 min
  5. blendujemy masę, dodajemy koncentrat, gotujemy 10 min.
  6. gorący keczup przelewamy do słoików i stawiamy do góry dnem, nie trzeba ich pasteryzować, pasteryzują się same.
Z podanych proporcji wychodzi ok 2,5 litra keczupu.My mamy już zapasteryzowany keczup z poczwórnej porcji.


Zapraszamy też do odwiedzenia i polubienia nas na Facebooku: https://www.facebook.com/Smakujemy-%C5%BBycie-1415573101809378/?fref=ts


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz